zondag 4 januari 2015

Nieuw jaar, nieuw blog, nieuwe kansen!



Maak er een mooi 2015 van!

Nieuw jaar, nieuw blog. Het oude blog was niet helemaal gratis en we vonden een blog, waar de foto's IN de tekst geplaatst konden worden, eigenlijk toch leuker.

Lieve mensen, wát een maand hebben we weer achter de rug. We rolden van feest in feest, van warmte in winterkou en pas vandaag - 2 januari - hebben we eindelijk een dag helemaal rust. Vanmorgen eerst een heerlijke strandwandeling met Pien gemaakt en nu.... tijd voor het eerste nieuwe blog. Ongetwijfeld vergeet ik heel veel te vertellen; er gebeurde eigenlijk dagelijks wel iets in de maand december.

December: mijn verjaardag was heel gezellig. Frank was hier, dat was meteen ook het mooiste cadeau. We hadden een heerlijke week met elkaar. Best veel gedaan en gezien en ook Frank snapt nu waarom we zo genieten van prachtig Sicilië. Hij maakte wel 300 foto's geloof ik.


Ragusa Ibla vanuit de auto
Op dag 2 reden we via Ragusa Ibla door het schitterende Siciliaanse landschap, naar de prachtige oude stad Modica en daar vandaan via een andere route terug naar de boot. Hij genoot.

Op 9 december bleven we aan boord om mijn verjaardag met andere boaties te vieren. Het werd een gezellige, drukke dag.

De avond visite. 's Morgens was er een andere groep op de koffie geweest
Agrigento werd de bestemming op 10 december, de Griekse tempels die Frank graag wilde zien. Aangezien Jessica daar ook nog niet geweest was, ging ze gezellig mee.

Agrigento, en alweer een strakblauwe hemel!
Donderdag werden we uitgenodigd om GianCarlo en Sabrina aan boord te komen lunchen, dus we bleven in de haven en genoten van heerlijk eten.

Die avond was er een 'open mike' avond en voor het laatste lied kon iedereen zich spontaan aanmelden. Zo gebeurde dat Frank mij meesleepte en zei: kom op Lein, gaan we doen.

Jee, dit wordt wel een lang verhaal zo... Korter dan: in de dagen erna toerden we nog langs de kust, via lunchplek Marzamemi naar prachtig Noto, ditmaal in gezelschap van Aussies Jeff en Sandra. De foto's daarvan laten we maar even voor wat ze zijn. Het was een prachtige en gezellige dag.

Niet lang daarna namen we alweer afscheid van Frank na een heerlijke week. Maar het afscheid was niet van Frank alleen want ook Maarten vertrok naar Nederland. Hij had al een maand of drie een rare plek op z'n lip die maar niet wegwilde. Ook niet met behulp v zalf v.e. Siciliaanse dermatoloog. Naar NL dus, om daar een kleine operatie te ondergaan. Dat betekende dus daar Maarten en ik de feestdagen zonder elkaar doorbrachten.

Maarten vierde e.e.a. in NL met onze zonen en andere familieleden, helaas kan ik daar geen foto's van laten zien. En ik had hier op 24 dec. een 'floating dinner' waarbij je met wisselenden personen steeds op een andere boot een gang eet. Ik ontving gasten voor het nagerecht. Was erg gezellig.

Op eerste kerstdag was ik uitgenodigd voor een traditioneel engels kerstmaal, heel lief.

Op tweede kerstdag ben ik in de oude schouwburg van Modica naar een concert geweest van een Siciliaanse artiest; heel bijzonder. Was een verjaarscadeau van Sicilianen Marco en Silvia.

De tussenliggende dagen waren even wat rustiger, om vervolgens op oudejaars avond weer met een groep bijeen te komen, op de Mobilae. Was gezellig. Gisteren, nieuwjaarsdag werd er gezwommen, volgens NL traditie en had ik een grote pan groentesoep gemaakt als opwarmer naar het zwemmen.

Nieuwjaarsduik en soep voor deel vd zwemmers
Vandaag is het vrijdag en maandag komt Maarten weer terug. Stuk gezelliger, ondanks dat ik alles behalve alleen ben geweest. En dan nog een weekje later komen twee zussen en een zwager een weekje aan boord.(Sandrien, Ineke en Pieter) Gaat vast weer gezellig worden!

Hoop dat het nieuwe blog jullie bevalt. We horen t graag. Tot de volgende!

PS we spelen nog met de indeling van het blog. Volgende keer vast in orde.




8 opmerkingen:

  1. Mooi Blog! Weer een mooi, goed en gezond zeiljaar! Wij blijven jullie volgen!
    Geniet! Lieve groet, Nostress-crew, Maarten en Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blog! Goed leesbaar! Heerlijk dat Maarten weer komt en je lekker saampjes kunnen genieten!! Liefs uit middelburg. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan Lein. Ik vind de leesbaarheid van de letters tov de achtergrond moeilijk leesbaar, maar wel heel mooi. Maarten vandaag weer terug. Geniet ervan en tot spoedig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Maarten en Marjolein,

    Nog de allerbeste wensen voor 2015! Wij wensen jullie en gelukkig, gezond en mooi jaar toe met zon en wind in de zeilen, nieuwe avonturen tegemoet.
    Veel plezier de komende week!

    Lieve groetjes, Dien, Joris, Eva en Noah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi blog! Wij wensen jullie een mooi zeil-jaar toe.
    Wij hopen ook dit jaar weer door jullie geïnformeerd te worden over het wel wee op de Mobilae.
    Lieve groetjes, Monique en Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Maarten en Marjolein,
    Leuk om een berichtje te krijgen van jullie en jullie nieuwe blog te zien, ziet er erg mooi uit. Als eerste een mooi, gezond en gelukkig nieuwjaar 2015!!!
    De afgelopen weken heb ik regelmatig aan jullie gedacht, als ik een catamaran zag liggen. Wij waren 10 weken in Azie, en zag dan op de mooiste plekken een catamaran liggen en dacht dan aan jullie. Ik kon daar mijn mail niet openen, anders had ik jullie natuurlijk meteen gemaild, met de vraag of jullie in de buurt waren ;)) Maar zoals ik heb gelezen komt azie nog niet aanbod en genieten jullie nu op Sicilië. Wat een heerlijk leven hebben jullie zo samen.
    Ik hoop dat dat nog heel lang zo mag duren want dit is toch echt geweldig!!!
    Blijven jullie nog een tijdje in de buurt van Sicilië of hebben jullie nog plannen?
    In ieder geval geniet volop van de fantastische leven en wie weet tot ziens!!
    Heel veel liefs, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen